|
Tweet |
Eskişehir, gençlerin geleceğine güçlü bir yatırım kazanıyor. Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Başkanı ve AK Parti Eskişehir Milletvekili Prof. Dr. Ayşen Gürcan’ın öncülüğünde, Vali Erdinç Yılmaz ve Gençlik Spor İl Müdürü Hasan Kalın’ın katılımlarıyla imzalanan önemli protokolle şehrimize büyük ölçekli spor tesisleri kazandırılacak.
Spor Toto Teşkilât Başkanlığı’nda gerçekleştirilen imza töreninde, Eskişehir’in spor altyapısını uluslararası seviyeye taşıyacak vizyon projeler duyuruldu. Protokol kapsamında planlanan yatırımlar şöyle:
• Olimpiyat Hazırlık ve Kamp Merkezi
Tepebaşı ilçesinde TOHM bünyesinde kurulacak olan 200 yatak kapasiteli merkez, engelli erişimine uygun, tam donanımlı bir sporcu yetiştirme üssü olacak. Uluslararası standartlarda tasarlanan tesis, milli sporcularımızın ve genç yeteneklerimizin olimpiyatlara hazırlanmasına önemli katkı sağlayacak.
• 2 Yeni Gençlik ve Spor Merkezi
Yine Tepebaşı’nda gençlerin sosyal ve sportif gelişimine ayrılacak iki modern merkez inşa edilecek. Atölyeler, spor salonları ve kitap kafelerle donatılacak tesisler, gençleri hem bedenen hem zihnen güçlendirecek sosyal yaşam alanları olacak.
• 4 Yeni Nizami Futbol Sahası
Odunpazarı’na 1, Tepebaşı’na ise 3 adet sentetik çim futbol sahası yapılacak. Her saha; 500 kişilik tribün, modern aydınlatma sistemi ve 4’lü soyunma odalarıyla donatılacak. Böylece amatör kulüpler ve futbol severler için standartlara uygun, kaliteli altyapı sunulmuş olacak.
Projenin hayata geçirilmesinde büyük destek veren Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Osman Aşkın Bak’a, Spor Toto Teşkilât Başkanı Mehmet Ata Öztürk’e, milletvekillerine ve emeği geçen tüm kurumlara teşekkürlerini sunan Prof. Dr. Ayşen Gürcan, “Eskişehir’imize ve kıymetli gençlerimize hayırlı olsun” dedi.