Bugun...



Başkan Arnik'ten hükümete acil ve kalıcı müdahale isteği

Kırmızı etteki kriz derinleşiyor. Üreticiden kasaba, kasaptan vatandaşa uzanan zincirin her halkası alarm veriyor. Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik, hükümetten acil ve kalıcı müdahale istedi.

facebook-paylas
Güncelleme: 25-06-2026 01:04:50 Tarih: 24-06-2026 14:45

Başkan Arnik'ten hükümete acil ve kalıcı müdahale isteği

Kırmızı etteki kriz derinleşiyor. Üreticiden kasaba, kasaptan vatandaşa uzanan zincirin her halkası alarm veriyor. Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik, hükümetten acil ve kalıcı müdahale istedi.

 

Arnik, “Üretici çaresiz, kasap esnafı tükeniyor, vatandaş ete hasret kalıyor” diyerek durumu özetledi. Vatandaşın alım gücündeki düşüş nedeniyle tezgâhlarda artık “satış değil endişe” hakim olduğunu belirten Arnik, “Kasap esnafı suçlu değil, mağdurdur” dedi.“

 

Vatandaş gramla, esnaf sıkıntıyla alıyor

 

Arnik, vatandaşın artık kilogramla değil gramla et aldığını vurgulayarak şöyle konuştu:

“Tezgâhta ürün var ama vatandaşın cebinde para yok. Yüksek fiyatlardan en az vatandaş kadar kasap esnafı da rahatsız. Çünkü yüksek fiyat, düşük satış demek.”

 

Maliyetler Üreticiyi Ezdi, Bürokrasi Engel Oldu

 

Hayvancılığın en büyük sorununun üretim maliyetleri olduğunu ifade eden Arnik, yem, mazot, elektrik ve işçilik giderlerinin üreticiyi ezdiğini belirtti. Düşük faizli olduğu söylenen hayvan alım kredilerinin ise uygulamada tam tersi etki yarattığını kaydetti.

 

“Üreticiden kapasite raporu, ipotek, yüksek ekspertiz ücretleri, sigorta, dosya masrafları ve komisyonlar isteniyor. Kredi düşük faizli deniyor ama masraflar nedeniyle hayvan ahıra girmeden borç yükü altına giriliyor” diyen Arnik, hayvan sevk ve pasaport işlemlerindeki bürokrasinin de ayrı bir sorun olduğunu dile getirdi. Haftalarca bekleyen üreticilere en küçük eksiklikte ağır cezalar kesildiğini anlattı.

 

Esnaf da Ayakta Kalma Mücadelesi Veriyor

 

Kasap esnafının da ağır yük altında olduğunu vurgulayan Arnik, KDV, stopaj, yüksek kira artışları, SGK primleri ve enerji maliyetlerinin işletmeleri nefessiz bıraktığını söyledi. “Birçok esnaf para kazanmak için değil, ayakta kalmak için mücadele ediyor” dedi.

 

“Hayvancılık Milli Meseledir, Sahipsiz Bırakılamaz”

 

Arnik, sorunun kaynağının kasap tezgâhı değil, üretimdeki maliyetler ve yanlış işleyen süreçler olduğunu belirterek hükümete seslendi:

“Üretici kazanacak ki vatandaş uygun fiyata et yiyebilsin. Bugün üreticiyi kaybedersek yarın eti de kaybederiz.”

 

Başkan Arnik’in hükümete acil çağrıları şöyle:

 

Yem ve mazot desteklerinin artırılması 

Hayvancılık kredilerinde faiz ve masraf yükünün azaltılması 

Ekspertiz, ipotek ve dosya masraflarının yeniden düzenlenmesi 

Desteklerin zamanında ödenmesi 

Sevk ve pasaport işlemlerindeki bürokrasinin azaltılması 

Esnafa KDV ve stopaj konusunda nefes aldıracak düzenlemeler 

Küçük ve orta ölçekli besicilere özel destek paketleri 

Et ve Süt Kurumu’nun piyasada daha etkin rol üstlenmesi

 

Murat Arnik, “Hayvancılık milli bir meseledir. Sahipsiz bırakılamaz. Üreticiyi, esnafı ve vatandaşı birlikte koruyan güçlü ve kalıcı adımlar atılmalıdır” diyerek sözlerini tamamladı.

 







Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER GÜNDEM Haberleri

ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
  • HABERLER
  • VİDEOLAR
HABER ARŞİVİ
YAZARLAR

Web sitemize nasıl ulaştınız?


HABER ARA
Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YUKARI YUKARI